Obs! Vid enklare fel såsom exempelvis strömbortfall, som t.ex. kan misstänkas vara att en huvudsäkring gått sönder skall man av kostnadsskäl i första hand kontakta styrelsens fastighetsgrupp och i andra hand någon av övriga styrelsemedlemmar för att få sanktionerat att jourutryckning får ske – i annat fall riskerar man att själv få stå för kostnaden. Ofta kan någon av styrelsens medlemmar hjälpa till att lösa enklare problem utan jourutryckning. Se kontaktuppgifter i resp entré.
Porttelefon, portlås och nycklar
Felanmälan av access-system, porttelefoner och nycklar. Ange namn, felbeskrivning, ev. portnummer.
E-post access-hammarbysjo1@westmere.se
För akuta ärenden märk mailet med texten [AKUT].
Dörrcylindern, Samuelsson & Partner: 08-120 46 110 eller mail till info@samuelssonpartner.se
Om det är utanför kontorstid tar du kontakt med Westmere jourtelefon 070-986 29 92
Hissar
Rapportera alla hissfel till Kone.
Epost felanmalan@kone.com
Tel 0771-50 00 00
Larmet i hissarna går direkt till Kone.
TV, telefoni och bredband
Fel på TV, telefoni eller bredband anmäls till Tele2 Kundservice.
www.tele2.se/kundservice
Akuta fel: Tel 90 222.
Fastigheten
Om något inte fungerar som det ska i lägenheten, trapphuset eller något annat i fastigheten (undantaget hissar, lås och Tele2-tjänster) tar du kontakt med vår fastighetsförvaltare Storholmen Förvaltning enligt följande
1. Hemsida Dwodirect
2. Epost kundsupport@dwoqdirect.se
3. På telefon, vardagar 07.00-21.00, Tel 08-520 252 00
Övriga tider då fara föreligger för liv och egendom görs anmälan på journumret 08-18 70 00
Anmäler en medlem ett fel till Storholmens journummer kommer den medlemmen att debiteras för jourutryckningen. För att vara på den säkra sidan diskutera saken med styrelsen först. Kanske kan felet vänta på att bli åtgärdat ett par dagar?
Inbrott och skadegörelse
Vid akut misstanke om inbrott, skadegörelse etc. ring till polisen tel 112.
Vid ej akuta ärenden ring polisen tel 114 14.