Nycklar
Till lägenheten ingår lägenhetsnycklar, nyckel till postbox och en bokningscylinder till tvättstugan. En del har också blå taggar/låsbrickor kvar sen tidigare. De medlemmar med eget källarförråd har en speciell nyckel dit. Samtliga nycklar bör du ha erhållit från den tidigare ägaren vid tillträdet.
Lägenhetsnyckeln används till lägenhetsdörren och entréport.
‘Blippen’ på lägenhetsnyckeln och den blå taggen används till
Entréport
Cykel- och barnvagnsrum
Miljörum
Lägenhetsförråd
Tvättstuga
Grov-tvättmaskin och tumlare
Föreningslokal
Bastu
Hobbyrum
Gästlägenhet
Behöver du beställa fler lägenhetsnycklar/portnycklar gör du det på den här mailadressen
access-hammarbysjo1@westmere.se
Har du problem med låscylindern in till lägenheten, kontakta Samuelsson & Partner tel 08-120 46 110 eller mail till info@samuelssonpartner.se
Om det är utanför kontorstid tar du kontakt med Westmere jourtelefon 070-986 29 92
Fjärrkontroll (Blåtand) till garaget kostar 380 SEK/st och borttappad fjärrkontroll kostar 750 SEK/st
Saknar du bokningscylinder till tvättstugan kan du beställa en sådan av Miele
tel 08-562 290 00. Uppge ditt brf-lägenhetsnummer så att det graveras in på cylindern, kostnad tillkommer.
Ny cylinder med nyckel till postfack
Vi har Silmec fastighetsbox och behöver då beställa cylinder 97-2000 Lås Eurolocks.
Beställningen görs här https://www.svenskafastighetsboxar.se/reservdelar.html
Det går också att ringa till Svenska fastighetsboxar på 020-81 00 40
Då du fått din beställning ringer du fastighetsskötaren på 08- 520 252 48 och kommer överens om tid för att montera cylindern. Du betalar honom direkt.
Porttelefon
Portöppning
När det ringer i din telefon svara som vanligt, och för att låsa upp tryck 55*
Namnvisning i porttelefon
Anmäl ditt namn för visning i porttelefon till kort@hammarbysjo.se
Vid anmälan anges namn, gatuadress, föreningens lägenhetsnummer samt telefonnummer.
Det går att lägga in fler än en person per lägenhet.
Ändring av information i porttelefon
Skicka ett mail till kort@hammarbysjo.se
Ange namn, gatuadress och föreningens lägenhetsnummer samt vilken information du vill ändra på.
Blinkande grönt ljus
Ibland kan det blinka grönt ljus där man ska blippa med nyckeln. Det beror på att Westmere uppdaterar låsen och just då fungerar det inte att låsa upp dörren. Vänta ett litet slag så fungerar allt som vanligt igen.
Felanmälan
E-post access-hammarbysjo1@westmere.se
Ange namn, felbeskrivning, ev. portnummer/ID till nyckelbricka.